apa yang saya lihat tak semestinya betul.. apa yang saya dengar tak semestinya tepat.. apa yang saya tulis tak semestinya benar..
habis tu..! kalau tahu saya salah kenapa tak nak tegur?

YouTube : [search] juzailialias

juzailialias@yahoo.com.my


01 Ogos 2010

tanpa

semalam aku gi bandar kuantan, pahang.. tujuan utama nak gi beli barang2 dapur.. itu yang utama tapi sampingan banyak pulak... bermula dengan avon, pekan.. lepas tu ke berjaya megamall dan akhir sekali ke giant, kuantan… ha.ha..ha… nampak cam sikit jer tempat gi kan.. tapi penuh aktiviti.., gi avon beli barang2 pesanan jiran2 kata cik jah.. gi berjaya megamall nie lah bermulanya episode tanpa…



















ceritanya bermula apabila aku bawa cicakon untuk tujuan mencuri foto2 yang menarik di pc fair.. model + accessories.. tapi lebih banyak model kids.. ha..ha..ha…, pastu ada pulak idea nak gi tengok movie di TGV.. tanya cik jah nak tengok cerita apa…? terus dia jawab THE TWILIGHT SAGA: ECLIPSE katanya cerita episode lepas yang tengok ngan adik2 aku.. terus aku ingat tragedi cerita nie, banyak episode rupenyer.. jadi layan ajer lah… bila tang nak masuk tu.. ada lak mamat tu tahan.. NO CAMERA sir..! pearhhh.. aku kata tolong lah simpan yer… kenapa..! kamu semua tak caya..? tengok gambar kat bawah nie, siap ada tag lagi cam nak naik kapalterbang..













selesai menonton, dah lewat dah kul 5 gak habis tu.. terus ke giant, kuantan… nak tunggu masuk parking, lama pulak kereta tu nak keluar.. tiba2 aku nampak dia dok berangkut satu persatu barang ke dalam keretanya.. amboi laku nyer giant sampai tak cukup beg plastik.. gelak..! masuk2 giant terus bershopping.. masa nak bayar tu.. en. nak beg plastik.? 20sen satu..! hari nie kita orang jual beg plastik.. amboi sampai berjual pulak beg plastik.. tak payah.. dengan ego nyer aku jawab, nasib baik barang2 basah dia bagi gak plastik kalau tak. sukar digambarkan membawa ayam dan daging.. ha.ha..ha… nak tahu apa yang terjadi barang2 aku beli… gini lahh….













pelik hari tanpa beg plastik tapi jual beg plastik.. korang baca jer lah artikel nie yer..

hasilnyer.. barang aku bersepah dalam kereta.. bila sampai umah.. terpaksa lah ambil bakul untuk angkut satu bersatu dari kereta ke dalam rumah…

p/s : moral of the story.. gi tengok wayang jangan bawa kamera.. nak gi shopping jangan hari sabtu.. kalau naik bas cam mana yer..??