apa yang saya lihat tak semestinya betul.. apa yang saya dengar tak semestinya tepat.. apa yang saya tulis tak semestinya benar..
habis tu..! kalau tahu saya salah kenapa tak nak tegur?

YouTube : [search] juzailialias

juzailialias@yahoo.com.my


13 September 2010

2nd to 4th day eidulfitri 1431

Le Tour de Kelate pakej perlancongan sambil menghadiri kenduri perkahwinan sahabat aku di darul naim.. operasi bermula seawal pagi gombak to bachok..


hujung-hujung maghrib baru sampai ke lokasi yang hendak di tuju.. Pantai Irama. hum.. lewat sampai akibat kesesakan lalu lintas yang terlalu sesak.. aduhaiii.. ramainya kenderaan yang berkampung di kelantan nie yer... malam aktiviti terjah telah bermula di wakaf che yeh..!















gerai yang menarik perhatin lensa aku..! mercun.. hum kalau bakar, dah macam mercun kat KLCC, berani lak mereka2 nie jual yer.. mungkin stock mudah dapat kot... made in seberang..!

keesokan harinya bermula hari bek woh kata orang kelantan.. siapa punya majlis yer.. nak tahu siapa tuan punya kenalah lawat link kat bawah nie..

SUHAIMI & SITI HAJAR [irama inn - kelantan]


FUAD & SARAH [bachok- kelantan]

pakej sekali 2pasang rupanya... jadi bestlah cicakon aku nie dok shoots, merata shoots.. lepas dah kenyang, terus nak berjalan2 kat kota darul naim.. tempat tumpuan orang ramai dataran al-quran...

















erm.. last day kat kelantan nie sebelum balik sempat lagi gi pengkalan kubor.. sajer jalan2 tengok barang2... kali nie kenalah beli sebab nak gak ada kenangan.. lain lah kalau kat uptown dk.. pusing 10 kali pun, lain kali boleh gi lagi kan..














dah selesai kat pengkalan kubor tu.. on the way balik sempat lagi singgah kat wat tikumtum besor gok rupanya.. ambil2 gambor lagi.. ahahhahaaa.. tak habis2 cicakon aku nie dok shoots.. sampai wat nie pun layan jugak..


sampai balik 'home sweet home' jam 12 tengah malam... letih but best..! tahniah kepada pengantin yer.. pesanan untuk pengantin lelaki peluang kedua mungkin lebih baik.. dan kepada pengantin perempuan mereka adalah terbaik kerana masih berpeluang kali kedua... tak mau gado2 kay..!

p/s : photo2 lain ada dalam album kat fesbuk yer.. [ Le Tour de Kelate ]