apa yang saya lihat tak semestinya betul.. apa yang saya dengar tak semestinya tepat.. apa yang saya tulis tak semestinya benar..
habis tu..! kalau tahu saya salah kenapa tak nak tegur?

YouTube : [search] juzailialias

juzailialias@yahoo.com.my


23 Februari 2009

gaji

sempena hari ini, hari gaji bagi kakitangan MARA dan sewaktu dengan nya.. aku terjumpa satu pertanyaan yang sering kali bermain di minda kaki-kaki gossip kekayaan..

gaji ko berapa?

dan berikut merupakan jawapan-jawapan yang sering kita dengar..

uihsss... mana bleh bgtau...
tu kompem tak wajib bayar cukai...
.
kalu aku dpt gaji 2k kan best...
takde laa aku nak berhutang sana sini...
itu suara org yg gaji 1k...
.
kalu aku dpt gaji 3k kan best...
takde la hujung bulan ikat perut...
itu suara yg dpt 2k...
.
kalu aku dpt 4k kan best...
duit melebih2 hujung bulan...
dpt ler bayar hutang kad kredit...
itu suara yg dpt 3k...
ko dpt la gaji baper hinggit pun sebulan...
pasti ko tak pernah rasa cukup...
gaji 1k...
beli baju cap ayam jek...
.
dh dpt 2k...
upgrade skit beli baju cap ayam serama...
.
naik plak 3k...
nak beli baju cap turki (ayam mr. bean) plak...
.
pendek kata...
dpt la beraper pun...
gaji ko akan habis jugak...
mesti ko harap lebih lagi...
.
manusia...
mmg ada yg susah...
utk merasa cukup...
dgn apa yg ada...
.
bersyukurlah kamu dgn nikmat dan rezeki yg Allah kurniakan...