apa yang saya lihat tak semestinya betul.. apa yang saya dengar tak semestinya tepat.. apa yang saya tulis tak semestinya benar..
habis tu..! kalau tahu saya salah kenapa tak nak tegur?

YouTube : [search] juzailialias

juzailialias@yahoo.com.my


07 Januari 2011

bila manusia ada HAK


situasi lepas waktu lunch...

kereta waja tu masuk parking kat tempat yang ada ada tulis nombor plat kereta, tak pun nama jawatan contohnya C.E.O ke PELAWAT ke ataupun JURUTEKNIK... opss juruteknik pun ada parking khas ke..?? haaa tu contoh... haipp kan dah kata tadi contoh... tapi kalau ada, apa salahnya kan.. mungkin tak sengaja atau tak perasan waja tu.. tapi heran jugak kalau tak perasan, sebab dah lama kerja kat situ..

pastu kereta kancil tu datang nak parking kat tempat beliau lah.. sebab ada tulis tempat tu hak beliau.. di sebabkan waja tu dah parking kat tempat beliau, terus beliau parking kat belakang kereta tu.. padahal kat tempat lain ada kosong.. erm.. tak kan lah sehari tak parking kat tempat yang di sediakan tu, tak boleh.. nak jugak letak kat situ walaupun kat belakang..

kesimpulan dari cerita kat atas apa yer..!
apa yang penting : KERJASAMA... apa yang penting : KERJASAMA...
kalau dah kata kerja SAMA... bertolak ansurlah.. pecaya atau tidak saya pernah melihat sendiri tuan tanah parking tu sanggup mengalihkan motorsikal2 yang berada dalam kotak parkingnya semata2 beliau nak parking kat situ... begitulah cerita "bila manusia ada HAK" yang tiada HAK….???