apa yang saya lihat tak semestinya betul.. apa yang saya dengar tak semestinya tepat.. apa yang saya tulis tak semestinya benar..
habis tu..! kalau tahu saya salah kenapa tak nak tegur?

YouTube : [search] juzailialias

juzailialias@yahoo.com.my


05 April 2009

mimpi ngundur..

politeknik ungku omar 1st batch architecture diploma student 1999-2000
.
semalam aku bermimpi.. hum.. mimpi ngundur.. logik ker..? aku pun x tahu.. tapi yang nyata mimpi aku sama jer macam masa aku kat puo.. macam flashback ajer mimpi tu.. aku ingat dalam drama jer ada flashback.. rupanya dalam kehidupan yang nyata nie pun ada gak.. mimpi aku ini mengingatkan aku tentang kawan2 aku yang seangkatan di puo.. episod dalam mimpi tu terjadi masa kami satu kelas tengah buat fun projek yang menggabungkan 2 konsep dalam satu binaan.. kumpulan aku kena buat design yang berkaitan tradisional dengan mengunakan kepakaran Frank Lloyd Wright *arkitek terkenal.
.
erm.. projek ini just one day.. maknanya semuanya kena siapkan dalam satu hari sahaja siap kena presentation lagi.. model dan kajian kes dalam butter paper.. en. nana kata just fun projek! fun lah sangat, sampai ada yang bermasam muka sebab tension dalam menyiapkan projek ini.. tapi semua itu kenangan.. memang kalau diikut2kan dah berperang tapi bila fikir2kan semangat kerjasama tu, yang buat kita semua menjadi perintis untuk generasi akan datang architecture puo.. maklumlah first batch di puo.
.
gayareka tradisional-vernicular
.
FallingWater - Frank Lloyd Wright