apa yang saya lihat tak semestinya betul.. apa yang saya dengar tak semestinya tepat.. apa yang saya tulis tak semestinya benar..
habis tu..! kalau tahu saya salah kenapa tak nak tegur?

YouTube : [search] juzailialias

juzailialias@yahoo.com.my


29 April 2009

w a n i t a

tercipta engkau dari rusuk lelaki.. bukan dari kaki untuk dialas.. bukan dari kepala untuk dijunjung.. tapi dekat dibahu untuk dilindungi.. dekat jua di hati untuk dikasihi.. engkaulah wanita hiasan duniawi.. engkaulah wanita istimewa.. sedarilah.. insan istimewa.. bahawa kelembutan bukan kelemahan.. bukan jua penghinaan dari tuhan.. bahkan sebagai hiasan kecantikan.

rabiatul adawiyah *click artikel untuk membaca

sumayyah *click artikel untuk membaca

kenapa entry pasal wanita kali nie.. erm.. entry ini sebenarnya saya nak ucapkan hepi bday untuk ayahanda ku *telah menemui ilahi pada 261205.. walaupun.. tarikh lahir beliau baru jumpa apabila my card diwujudkan.. entry ini mengingatkan aku tentang kasih sayang seorang isteri yang telah menjaga suami sehingga saat-saat akhir pemergiannya.. tanpa menghirau kesihatan dirinya.. dia bondaku.. hepi bday ayah!! semoga rohnya dicucuri rahmah.. amin..

masih ingat tak pitching lagu bday bila ayah nyanyi kat balqis n mat ajan.. *