apa yang saya lihat tak semestinya betul.. apa yang saya dengar tak semestinya tepat.. apa yang saya tulis tak semestinya benar..
habis tu..! kalau tahu saya salah kenapa tak nak tegur?

YouTube : [search] juzailialias

juzailialias@yahoo.com.my


25 Ogos 2009

rutin harian di bulan ramadhan


erm.. nak start dari mana ha… aktiviti nyer… ok lah bermula dari….


12.00 am

biasanya dah tido masa2 nie.. nak cerita apa yer..? tengok keadaan.. kalau ada mimpi yang best2, kalau x pun mimpi ngeri.. ada pulak yang empty, x de apa2 pun. sedar2 jam handphone bunyi kul…


04.45 am

dah bangun dah masa nie, bersiap2 nak sahur.. kalau rajin mandi dulu kalau malas sahur jer lah dulu.. sebab cik jah selalu pesan, lepas makan x boleh mandi.. jadi kena lah mandi dulu.. kalau malas sangat, makan dulu then nak gi kerja baru mandi.. masa ni kalau rajin sempat lagi surf internet..


06.15 am

solat lepas tu kalau ngantuk lagi tidur lah kejab sebelum gi kerja.. kalau tak, tengok tv..


07.20 am

dah siap2 nak gi kerja.. sebab sepanjang bulan ramadhan nie punch card sblm kul 7.45… bermulalah aktiviti bekerja sehinggalah jam.. *bekerja ker..? lu pikir lah sendiri…


04.30 pm

masa nie semua staff dah sebok2 nak punch card balik.. aku seperti biasa x suka buat benda dalam keadaan kelam kabut jadi relax ajer.. biar lah diaorang bekejar2 nak balik, mungkin ada sesuatu yang dikejarkan.. *nak masak ker..? nak beli kueh mueh ke..? nak ambil anak2 ke..? bagi aku x de benda nak dikejarkan.. jadi aku tunggu ajer lah cik jah datang jemput aku..


05.00 pm

kadang2 sempat gak aku jenguk kat dapur pantau cik jah masak.. hehehe… kalau x pun aku tengok tv ajer.. rehat2 kan diri…


07.20 pm

time bebuka pose, masakan cukup simple ajer.. sekadar makanan harian seperti hari2 bukan di bulan ramadhan.. cukup untuk kami berdua.. *kalau ada yang nak berbuka bersama kami, kena lah bagi tau awal2. boleh lah masak lebih2 sikit.. actually pada hari2 biasa pun kami selalu makan pada waktu petang.. jadi rutin kali ini cuma lewat sejam dari biasa jer..


08.30 pm

solat time.. isyak + tarawih, setakat aku menulis entry ni.. %san kerajinan aku nak menunaikan solat tarawih ni tinggi lagi.. tapi tak tahu lah esok lusa.. doa2 kan kerajinan aku ini berpanjangan.. amin


10.00 pm

masa2 ni lah kalau ada sesiapa nak cari aku di YM, itu pun kalau keadaan body aku masih lagi kuat untuk ber internet.. kalau tak, korang YM aku pada masa opis ajer lah yer.. itu pun kalau akau x de kelas.. kalau tak.. I’m sorry..


11.30 pm

time2 macam nie mata aku dah mula mengantuk.. tapi tengok lah keadaan kalau rancang sangat berchating atau meng update blog, lambat lah tido…


NOTA KAKI KUKU KAKAK KU KAKU : SEKADAR MENCATATKAN RUTIN HARIAN KETIKA HARI BEKERJA KALAU MASA CUTI LAIN PULAK JADI NYER, MAYBE LEBIH TIDO DARI JAGA..