apa yang saya lihat tak semestinya betul.. apa yang saya dengar tak semestinya tepat.. apa yang saya tulis tak semestinya benar..
habis tu..! kalau tahu saya salah kenapa tak nak tegur?

YouTube : [search] juzailialias

juzailialias@yahoo.com.my


14 November 2008

majlis or jamuan

semalam ada taklimat hrmis.. taklimat tentang pengkalan data maklumat, lebih kepada cuti-cuti ajer.. cara nak mohon cuti, bilangan cuti berbaki.. macam-macam lagi lah.. aku join pun sebab kena sign attendant, kalau tak, tak ingin aku nak join.. kira-kira macam wajib lah.. hum.. selamba jer guna perkataan wajib.. macam dosa jer kalau tak buat.. he.he..he.. minah yang present tu buat kita yang mendengar nie macam budak-budak pulak.. dia ingat nak sekolahkan kita aleh-aleh dia yang kena sekolah..

hari nie ada majlis cum jamuan perpisahan… untuk staff yang akan meninggalkan ikm nie, kira-kira last day lah hari ni.. berpindah atas dasar naik pangkat atau pun yang memang sengaja nak berpindah… aku malas nak join kalau ada majlis-majlis macam ni.. cukup lah dulu-dulu aku join… sekarang nie aku tak rasa majlis tu perlu pun.. sebab ada sekali tu aku g majlis seumpama itu naik menyampah tengok.. dah lah orang yang nak pindah tu memang dia mintak pindah.. tapi berucap macam tak nak pindah pulak, nangis-nangis, sayang sangat lah tempat ni konon nyer.. erm.. macam-macam pael ada.. hairan..hairan..

erm.. tapi tahniah lah kat jiran sebelah aku nie, kena or terpaksa pindah… tahniah ke takziah pun aku tak tahu.. hanya dia yang tahu.. sebab nyer cuma tukar jawatan.. tapi masih di pusat yang sama, gred gaji tak ubah pun.. status???.. entah!! hope apa yang dia akan lakukan di tempat baru biarlah ikhlas.. gud luck

aku??! masih di sini..

bagi aku majlis untuk meraikan sesuatu tak salah kerana usaha yang telah dilakukan berjaya.. cuma dah jadi macam adat atau tradisi.. dah jadi macam wajib pulak.. kena buat bila ada orang pindah, lepas tu makan.. makan.. makan... jadi lu rasa majlis macam ni perlu ker..?

lu.. lu.. lu pikir lah sendiri… assalamuaikum…