apa yang saya lihat tak semestinya betul.. apa yang saya dengar tak semestinya tepat.. apa yang saya tulis tak semestinya benar..
habis tu..! kalau tahu saya salah kenapa tak nak tegur?

YouTube : [search] juzailialias

juzailialias@yahoo.com.my


16 November 2009

bakat.. usaha.. belajar..

oh yer.. ingat tak lagi cerita pasal lukisan potret percuma..?? apa x ingat…!! x pelah.. kalau x ingat gi kat [sini]..

dah siap! terima kasih kepada penaja.. yang sudi melukis potret aku secara percuma.. kenapa..? x pecaya..? erm.. kena lah gi website penaja di [potret percuma].. dan kalau nak tempah pun boleh silakan di [tempahan potret].. siap promot lagi.. sebab hasilnya not bad..!

bercerita tentang hasil lukisan tersebut teringat kata2 arwah bonda aku… tidak semua yang lahir di dunia ini berbakat.. sebaliknya perlu usaha untuk mencapai apa yang di hajati.. perlu diingat juga bakat sahaja tidak cukup melainkan perlu usaha untuk mempertajamkan serta memperkemaskan bakat yang sedia ada..

usaha tangga kejayaan.. guruku pernah berkata ‘art’ atau seni nie ada yang telah dikurniakan oleh illahi dan ada yang perlu di bentuk supaya ia menjadi.. dalam erti kata lain perlu belajar lah…

NOTA KAKI KUKU KAKAK KU KAKU : TQVM, SEKALI LAGI DI ATAS LUKISAN POTRET TERSEBUT…. JASAMU DI KENANG..