apa yang saya lihat tak semestinya betul.. apa yang saya dengar tak semestinya tepat.. apa yang saya tulis tak semestinya benar..
habis tu..! kalau tahu saya salah kenapa tak nak tegur?

YouTube : [search] juzailialias

juzailialias@yahoo.com.my


30 Disember 2008

Y.E.S

hum.. bajet untuk bershopping dah tak ada.. so, tujuan utama keluar kat bandaraya adalah untuk pergi mendapatkan rawatan untuk my wife.. dia sakit apa..? erm.. entah lah.. aku pun tak paham cuma dia berkenan sangat untuk ke homeopathy kat area kg. baru. katanya dR. kat situ pakar dalam merawat pesakit.. aku layankan ajer.. sekurang kurang nya dia happy bila dah g kat situ.. lepas hajat.
ni adalah logo yang menghantui masyarakat malaysia bila hujung tahun..

lepas g sana, aku saje-saje nak jalan-jalan cuci mata kat area sogo.. mak ai.. ramai giler (selak orang baru jumpa barang).. kalau korang tak caya tengok ajer gambar yang dah aku sempat snap kat lobby sogo.. nasib baik gaji + bonus aku dah habis awal, kalau tak mahu gak aku rembat barang kat sana.. sabor zali.. sabor... actualy, aku ni rambang mata bila tengok sale.. mahu tak nyer.. bulan lepas lagi aku dah beli 2 helai baju opis (cap yang agak popular tapi harga murah giler..) + sock (cap hush puppies) untuk pakai tahun depan, masa tu pada awal-awal YES lagi.. cuma kali ni giliran my wife pulak beli kasut..

ha.. start 29nov-4jan sale tu...

nampak tu.. ramai giler orang kat sogo ni, orang gila pun tak ramai macam ni.. hari kerja pun ramai orang gak..

hum.. serabut nampak orang ramai-ramai ni.. penin kepala aku.. sebab tu aku kalau ada sale.. aku akan menjadi orang terawal pergi membeli.. tak kira lah sama ada hari awal sale atau awal-awal pagi aku dah terpacak pergi tunggu kedai bukak.. he.he..he...
.
lepas g sana aku pergi ke low yat.. tempat yang aku selalu pergi bila balik kl nie.. tempat aku cari barang selepas ambil order dari sahabat-sahabat kat opis. hum.. tak kurang gak orang kat sana.. penuh memanjang.. tujuan utama ke sana adalah untuk membeli barang pesanan sahabat opis ku.. nak tahu apa barang dia..


ni lah barang en. fahmi tu.. erm.. lain kali pesan awal2 tau.. biar jelas barang yang hendak di beli..
nak cari barang ni satu hal.. banyak pulak speck. yang en. fahmi ni nak kalu boleh semua benda dia nak sumbat dalam player ni.. hum.. lain kali cipta lah sendiri yer..gud luck! oh.. yer.. harga kat atas tu harga low yat.. nak tahu berapa hinggit aku dapat, setelah tawar menawar berlaku...
.
.
.
RM 200.00
siap cino tu bagi baki RM10 lagi untuk aku bayar parking..
.
he.he..he... untuk en. hasbi, aku dah kumpulkan beberapa kertas-kertas jenis barang + harga yang ada kat sana untuk dibuat penilaian sebelum membuat keputusan barang apa yang nak dibeli..
.
untuk pn. suhaya, aku dah beli barang pesanan ko.. sebab barang ko murahkan so, aku tak lah scan gambor barang tu untuk masuk blog ni.. harga untuk barang ko cuma RM7 sahaja.. tapi cukup bermakna untuk mengunci latop baru yang ram nya 4gb kan..
.
setelah semua barang yang dipesan telah aku beli, on the way nak balik tiba-tiba jer my wife terasa nak ke tandas... opss.. tandas pun nak cerita ker en. zali oii.. heii mestilah.. korang nak tahu.. tandas kat low yat nie lah, tandas 2nd mahal yang pernah aku jumpa.. antara ranking tandas termahal kat malaysia ni yang pernah aku jumpa adalah...



1st place = toilet KLCC (RM2)



2nd place = toilet LOW YAT (RM1)ni dia rupanya pintu masuk tandas yang berharga RM1/entry (mamat bangla yang jaga)

.

3th place = toilet SHOPPING MALL 5* (RM.50)




4rd place = toilet SHOPPING MALL 3* (RM.30)









5fh place = toilet RUMAH SENDIRI (FREE)
- kalau umah sendiri pun kena bayar, alamat buang air dalam rock -