apa yang saya lihat tak semestinya betul.. apa yang saya dengar tak semestinya tepat.. apa yang saya tulis tak semestinya benar..
habis tu..! kalau tahu saya salah kenapa tak nak tegur?

YouTube : [search] juzailialias

juzailialias@yahoo.com.my


01 Januari 2009

selamat tahun baru - 2009m

selamat menyambut tahun 2009 buat kita. apa azam tahun 2009 nanti?
.
bagaimana dengan azam 2008, sudah berjaya dicapai atau ditunda ke tahun 2009? walau apapun azam, sama-samalah kita berusaha serajin mungkin merealisasikan azam tersebut. sama-sama bekerja, sama-sama menyuntik semangat dan sinar inspirasi antara satu sama lain.
.
saya berdoa, moga matlamat, azam dan cita-cita kita berjaya direalisasikan satu hari nanti.
.
walau apa jua yang kita lakukan dan apa jua yang kita usahakan, buat yang terbaik. kerana, hanya orang berjaya saja sanggup buat yang terbaik tak kira betapa susah ia dilaksanakan.
.
jika kita mahu berjaya, usahakan untuk buat yang terbaik, bahkan yang lebih baik dari sebelumnya, bukan yang ala kadar, bukan yang main lepas tangan.
.
minda kita mampu melakukan apa saja, asal kita memasukkan sebanyak mungkin input ke dalamnya satu persatu.
.
semuanya hanya terbatas oleh imaginasi.
.
kita ni yang selalu meletakkan had. kita sendiri yang kata, tak boleh buat tu, tak boleh buat ni. kekadang, timbul kesangsian. contohnya, bolehkan aku buat ni? ada hasil ka? berkesan ka? boleh jalan ka? ish, boleh ka?
.
berusahalah buat yang terbaik dalam apa jua yang kita lakukan. bak kata orang puteh,
.
be the best that you can be, as best as you can!.
.

kita rugi menjadi orang biasa, sebab hidup ini terlalu singkat untuk di nikmati seandainya kita biasa-biasa.
.
sebenarnya kita tak ada had, we have no limits.