apa yang saya lihat tak semestinya betul.. apa yang saya dengar tak semestinya tepat.. apa yang saya tulis tak semestinya benar..
habis tu..! kalau tahu saya salah kenapa tak nak tegur?

YouTube : [search] juzailialias

juzailialias@yahoo.com.my


03 Januari 2009

tipu

erm.. pagi ni aku g pasar kat pekan.. nak beli ayam n ikan serta sayur sikit.. hujan masih lagi turun merengek ajer.. macam baby nangis pulak.. tak henti-henti… tapi nak buat cam mana, redah ajer lah hujan tu.. kalau tak, tak berasap lak dapur tu..

pilih dik.. pilih dik.. semua segar terbaik dari ladang dik oi.. beli sekilo percuma plastik.. tak beli tak de pecuma.. mai pilih.. mai pilih..


mana cik jah..? amboi main sorok2 pulak kat belakang bro. nie.. nak kena nie.. main2 banyak.. dah lah hujan lebat nie..
balik ajer dari pasar ada pulak msg kat tepon aku ni.. aik.. msg pun nak cerita gak ker…? macam lah first time dapat msg.. bukan apa msg nie boleh menjadikan aku kaya… opss. kalau salah gaya boleh papa kedana… he.he..he…
.
TAHNIAH! SimCard Anda
Memenangi
Undian BERTUAH Rm15,000.00
Dr, POWER ROOT@
SDN BHD. Sila Hub Ditalian:
012-861-8457
Terima Kasih.
.
.

From: +60128233657
9.49am 3-JAN-09

.
nampak cam menipu jer msg tu, nombor yang nak di hubungi dan nombor yang send msg tu tak sama.. lagi satu tak kan syarikat power root tu tak mampu nak telepon aku.. sekadar ingin tahu.. aper lagi.. terus lah aku telepon.. suara macam cino tapi melayu.. aku dah rasa macam pelik ajer.. terus aku putuskan talian.. tiba-tiba mamat tu call aku balik, mintak nombor akaun untuk dia bank-in duit.. aku dah rasa macam tak boleh nak caya ajer.. terus aku mintak alamat dia.. aku kata, aku sendiri nak g ambil duit tu.. dia bagi alamat dengan laju tak sempat aku nak salin terus dia pulak putuskan talian.. hum.. nasib baik aku tak bagi nombor akaun aku.. kalau tak.., zali tertipu.. zali tertipu…
.
nasihat: berhati-hati lah dengan penipuan yang ada kat dunia ni…