apa yang saya lihat tak semestinya betul.. apa yang saya dengar tak semestinya tepat.. apa yang saya tulis tak semestinya benar..
habis tu..! kalau tahu saya salah kenapa tak nak tegur?

YouTube : [search] juzailialias

juzailialias@yahoo.com.my


27 Mei 2009

macam2 tugas

senin lepas student2 aku dah start final exam… teringat aku masa aku belajar dulu2 time2 final exam nilah yang buat kecut perut.. memikirkan tentang semua orang… apa nak jawab kalau tak lulus nanti.. padahal kalau nak ikut carry mark dah cukup tinggi.. yer lah kalau nak lulus boleh ajer.. tapi, nak lah score kan… nanti orang kata tak score lah tak sekolah he.he..he…

semalam my sister graduet graduate, tahniah.. adik aku yang bongsu aje yang teman kan dia... yer lah anak yatim piatu, ada abg pun jauuuuh, lagi pun dia tak nak orang datang ramai2 serabut katanya... hum kalau lah cik ngan ayah ada sure bangga.. maklumlah dia ajer yang sanggup belajar sampai master + adik bongsu aku yang kini masih memerah otak.. yang lain tu dah sibok ngan tanggungjawab masing2.. insya allah.. ayah ngan cik sentiasa bersama kita.. dekat dihati..

gambar ini aku rembat kat blog adik aku yer...

hum.. actually minggu nie tahap sibok pun melampau sebab nyer kena check paper student, kena standby untuk persidangan badan perwakilan pelajar yang institusi aku jadi tuan rumah.. tag2 peserta dan urusetia aku lah yang kena buat ditambah pula dengan urusan majalah “friends” untuk pelajar semester akhir...

tengahari tadi aku memulakan operasi merayap... kuantan menjerit!! gi kuantan ambil buku friends yang tempah hari tu... sampai ajer.. tak siap lagi... tapi nasib baik lagi sikit ajer yang tak siap.. apa lagi gi lah merayau dulu kat mega mall, hum.. sampai sana elektrik pulak tak de.. generator ajer yang berfungsi jadi gelap ceroh ler...

lepas tu g pulak ke kuantan parade sebab nak habis kan masa sampai kul 5ptg.. janji ngan tempat printing tu... sampai ajer kat kuantan parade tu, ada pulok kak peah *telefonis pejabat telepon bagitau bungkusan dah sampai kat opis.. bungkusan tu sebenarnya gambar saiz A3 yang aku tempah kat kl.. selang beberapa saat jer.. en hasbi pulak telepon untuk bagitau perkara yang sama... hum.. terharu sungguh aku.. ramai nyer yang ambil berat tentang aku..

setakat hari nie.. semua nya berjalan dengan lancar... hum... doa2 kan semuanyer selamat dan berjaya yer... suksess.. suksess..