apa yang saya lihat tak semestinya betul.. apa yang saya dengar tak semestinya tepat.. apa yang saya tulis tak semestinya benar..
habis tu..! kalau tahu saya salah kenapa tak nak tegur?

YouTube : [search] juzailialias

juzailialias@yahoo.com.my


16 Mei 2009

tugas mendidik bukan kerja senang tapi senang untuk bekerja..

ayat org2 tua : senang2 masuk maktab keluar2 dah boleh jadi cikgu


orang kata mengajar di tadika

kerjanya payah kerana di sini mulanya pembelajaran..


orang kata mengajar di sekolah

agak mudah kerana semuanya telah diajar di tadika..


orang kata mengajar di intitusi pendidikan

lebih mudah kerana sudah mendapat ilmu di sekolah..


orang kata mengajar di universiti

lagi mudah kerana semuanya pelajar kena bedikari..


tahukah anda betapa bezanya gaji seorang guru tadika dan pensyarah di universiti ?


tanggungjawab seorang pendidik merupakan amanah yang paling berat harus dipikul

ini kerana ia melibatkan masa depan seseorang..


terima kasih guruku di mana sahaja anda berada

halalkan ilmu yang diberikan dan semoga ilmu yang telah diberikan

akan aku kembangkan kepada sesiapa sahaja

untuk dimanafaatkan..


-juzailialias-