apa yang saya lihat tak semestinya betul.. apa yang saya dengar tak semestinya tepat.. apa yang saya tulis tak semestinya benar..
habis tu..! kalau tahu saya salah kenapa tak nak tegur?

YouTube : [search] juzailialias

juzailialias@yahoo.com.my


28 Januari 2010

hampir sebulan @pengajian am


sebulan nie ajer dah macam2 party.. opss.. sambutan yang ada kat opis baru nie.. tak semua aku join.. barang2 aku masih lagi bersepah kat opis lama tu.. bukan x nak bawak tapi rasanya x de kaitan pun dengan tugas baru aku kat sini.. yang lebih kepada kertas2 A4 sahaja…


pada dasarnya memang ler x de kaitan pun bila dah berpindah… tapi memandangkan opis lama pun duk depan mata jer.. maka, di luah Mati MAK di telan Mati BAPA.. semahu2 aku, baiklah tukar tempat kerja dari tukar opis pada institusi yang sama.. boleh claim.. nie tak dapet apa2 pun..


tapi apa nak buat MARA tetap MARA.. macam2 boleh jadi.. banyak episode dalam hari2 awal aku kat sana… semacam pelbagai xtvt yang ada.. sebenarnya aku tak tahu cam mana nak mula… sebab.. semuanya aku dah kenal cuma x mesra ajer…


aku pulak dah cam cerita madu tiga.. kejab masuk pintu nie.. pastu keluar pintu lain.. then masuk pulak pintu lain then keluar pintu sama.. hish… jiwa kacau cam nie… tapi tu lah aku kena buat.. sebab aku masih lagi mengajar satu subjek di architecture department.. kesian.. kesian… kesian…. kat zali kan.


[marilah kejar… kalau nak berurusan..]


eh.. nak tahu.. kat department baru nie macam2 benda + ragam ada.. mula2 tu, aku ingat aku dah masuk akademi fantasia.. maklumlah.. ada guru vocal kat sini.. macam2 lagi, dari tradisional hinggalah moden, dari rock hinggalah dangdut.. nasib baik x de guru tari.. kalau ada.. x tahu lah..


[selangit..selangit…selangit…..]


ada lagi ayat2 yang agak panazz aku dengar kat sini.. nak tahu apa…. tak gi kelas ke..? kang keluar memo.. (ganazz) lagi satu… kalau nak keluar ke kuantan 4 jam ajer.. (kalau aku sure x cukupnya.. banyak agenda..) hehee.. tapi buatlah apa yang nak buat pun, ada aku kesah..??


esok aku cuti.. sebab nak gi kenduri kawin en amrullah… masih lagi minta kelulusan dari department architecture.. lepas ni penuh prosedur lah kalau nak cuti…


nota kaki kanan dan kiri :- kerja biar ikhlas.. bila dah ikhlas.. dan bertanggungjawab sure tahu apa yang perlu dilakukan…