apa yang saya lihat tak semestinya betul.. apa yang saya dengar tak semestinya tepat.. apa yang saya tulis tak semestinya benar..
habis tu..! kalau tahu saya salah kenapa tak nak tegur?

YouTube : [search] juzailialias

juzailialias@yahoo.com.my


04 Mac 2009

aku naik darah vs darah aku naik

semalam kempen derma darah peringkat intitusi aku ni.. maka, berduyun-duyunlah student dan kakitangan pergi mengofferkan diri untuk menderma darah sambil melihat status kesihatan yang agak simple (timbang+tinggi+tekanan darah+jenis darah)..
.
sebenarnya aku memang malas nak g check atau g derma darah nie.. bukanlah aku takut.. sebab masa mula-mula aku masuk kerja kat sini ada gak aku g derma darah tu, every semester akan ada kempen macam nie.. cuma, last semester aku g, dR yang check kata darah aku naik sikit.. so, x yah lah aku derma..
.
so, aku ambil keputusan x nak g lah semester ni.. tapi atas desakan rakan sekerja aku pun g jer lah.. ternyata darah aku naik.. mencapai B/P : 160/80 tinggi sangat ker darah aku nie..? aku bukan dR, jadi aku tak ambil hal pun.. cuma yang aku tahu aku x boleh derma darah untuk kali ini.. tu je lah..
.
darah tinggi ker aku ni..? entah.. aku pun tak tahu...
.
kesimpulan dari story ini aku rasa darah aku naik pun sebab aku selalu naik darah ngan student-studen kat sini yang kebanyakan nya mempunyai pemikiran kelas ke 3 *dengan izin di samping stress yang agak-agak boleh tahan lah..