apa yang saya lihat tak semestinya betul.. apa yang saya dengar tak semestinya tepat.. apa yang saya tulis tak semestinya benar..
habis tu..! kalau tahu saya salah kenapa tak nak tegur?

YouTube : [search] juzailialias

juzailialias@yahoo.com.my


11 Mac 2009

GOOGLE IMAGE TAG GAME

my sister.. telah tagged aku... (dia kata kalo rajinlah.., so nampak nie kerajinan aku..)
.
tajuk tag : GOOGLE IMAGE TAG GAME
rules : Use Google Image to search the answers to the questions below. Then you must choose a picture in the first page of results *bukan setakat first page, first picture lagi aku choose.., and post it as your answer.
.
.
1. The Age Of The Coming Birthday
.
32 birthday
.
nota: - alamak gambar bro. nie pulak yang keluar..
actually this sept are my next birthday.. 32*dah tua dah…
.
.
2. The Place I Would Like To Visit
.
gaza
.
nota: - nie dia keluar peta tempat yang aku nak g.. dulu masa sebok2 aceh kena tsunami aku ada gak apply nak jadi sukarelawan nak g sana.. tapi dapat tentangan habis2an oleh my dad n my mom, katanya banyak lagi cara..
tapi kali nie bila dengar ceramah saudara seislam kat sana (gaza) rasa membuak2 nak g.. jgn hangat2 tahi ayam udah ler…
.
.
3. The Favourite Place
.
home sweet home
.
nota: - wah.. how sweet…? gambor nie yang keluar.. memang best.. tepat apa yang aku ingin kan..
rumahku syurgaku… (baiti jannati)..
.
.
4. The Favourite Food
.

fast food

nota: - macam2 logo n syarikat yang keluar… but buat masa nie aku doh boikot m’donalds sebab dia salah satu agen yang menghalang aku ke The Place I Would Like To Visit

.

5. The Favorite Things
.

work

nota: - nampak tu.. picture nie pun dah nampak kesungguhan aku dengan favorite things aku
kerja-rumah-kerja-rumah-kerja…

.

6. Nickname I Had


juzaili
.
nota: - aik.. gambo sendiri yang keluar… x caya ker..? cuba korang search. mesti keluar gambo ni.. actually aku x suka orang panggil ngan nickname *apatah lagi baru2 kenal.. sebab nama penuh yang my dad n my mom bagi dah sedap..
cuma nickname ni khas untuk orang2 yang rapat ajer.. baru ada kelainan.. (jali.., zali., li, ju. n mon)

.
.
7. Name of My Love
.
family
.
nota: - family adalah cinta hatiku yang amat bernilai bagi diri aku… walaupun jauh…
jauh disudut hati ni kalian tetap no 1.

.
.
8. My Hobby
.
Yahoo Messenger
.

nota: - hum.. benda ni sejak aku mengenali internet berborak lah paling aku suka chating.. walaupun x kenal siapa yang aku borak.. dulu MIRC..
masih kah kau ingat mr. nurul haq sampai subuh kita lepak kat cc.. dari bandar sunway ke otk..
.
.
9. My Bad Habit
.
angry *x tentu pasal
.
nota: - nampak aku cam baik jer.. kan. tapi jgn lah bagi aku marah.. nanti semua kelambu aku bakar.. (bak kata pepatah kerana nyamuk seekor, habis kelambu kena bakar)..
seboleh2nya aku akan tetap bersabar… ½ dari iman..
.
.
10. My Wishlist
.
happiness
.
nota: - kebahagiaan.. bukan kekayaan yang melimpah ruah.. bukan kegembiraan yang tiada penghujungnya.. bukan harta yang tak habis di makan.. bukan.. bukan.. bukan..
hanyalah kebahagian dalam erti kata dunia dan akhirat…amin..

hum.. letih.. jenuh aku nak menyiapkan entry nie.. buat adik ku tersayang.. untuk mu aku rela apa sahaja....

semuanyer aku search pada 10hb Mac 2009 jam 10.00 malam