apa yang saya lihat tak semestinya betul.. apa yang saya dengar tak semestinya tepat.. apa yang saya tulis tak semestinya benar..
habis tu..! kalau tahu saya salah kenapa tak nak tegur?

YouTube : [search] juzailialias

juzailialias@yahoo.com.my


16 Oktober 2009

5 S lagi..

minggu nie demam..!! deman S S S S S kenapa banyak sangat S nie…? x banyak pun, cuma 5 ajer, membuatkan aku terfikir.. nasib baik ada 5 ajer kalau lebih mahu demam campak.. bermula dengan ucapan atau taklimat atau amanat dari pengarah.. terus jadi cam satu fenomena yang luar biasa.. dah jadi cam kerja tambahan.. opss bukan kerja tambahan tapi kerja sampingan.. tapi bila di fikir2 kan yang mana satu sampingan dan yang mana satu utama pun dah tak tahu.. yang nyata aku balik KL kadang2 naik bas UTAMA. pekan – kl.

sana sini semua sebok sahaja… opss.. cukup pun 5S nie.. cadangan pengarah untuk bergotong royong 3 jam pada 14okt2009 dan sejam sehari.. seingat aku dan setahu aku.. sejak cadangan pengarah tu, macam sepanjang masa pulak dok mengemas kat kursus aku nie.. naik serabut pulak.. mahu x serabut, kawasan meja aku gak yang jadi tumpuan.. macam2 benda letak kat meja aku.. dah jadi cam tempat recycle jer.. hum.. aku senyap ajer.. malas nak cakap dan malas nak layan sebab aku ada urusan lain..

sebab nyer kalau aku layan banyak lagi perkataan yang tak sepatutnya terpancul kat mulut aku nie.. dah lah satu ayat yang dah lama x terkeluar dari mulut aku. timbul, ini mengingatkan aku kepada teman2 yang sama2 berkursus di bandung.. “ko nampak tak aku tengah sebok nie..!! masa nie lah ko pun nak sebok..!! tunggu kejab boleh..?” ayat tu lah.. kalau di sebut dengan nada yang sesuai mahu kecik hati member2 kan..

tapi ayat x boleh bla aku bagi kat hj ahmad.. “haji.. haji nak apa nie.. cuba bagitau betul2” mahu x nyer aku bagi ayat nie.. aku tengah sibok2 nak godek2 cicaktop aku nie dia datang nak print tu lah print nie lah… hum… hanggin aku.. dalam keadaan tu pn roswati perasan.. dan bila dah cool balik dia boleh wat nganjing ke aku.. “amboi dah pandai naik angin” aku memang rasa tak selesa dalam situasi sebegini.. tu yang petang2 bila “orang itu” dok bagi arahan, aku gi minum ngan en fahmi.. malas layan… di samping “orang itu” terdapat juga “orang ini” yang selalu memberi idea yang bernas tapi x buat2.. di sebab kan “orang itu” dan “orang ini” aku malas nak buat apa2 pun.. pandai2 korang lah buat..

NOTA KAKI KUKU KAKAK KU KAKU : GAMBAR YANG ADA SEKADAR HIASAN AJER.. EHH.. SIAPAKAH “ORANG ITU” DAN “ORANG INI” JENG..! JENG..! JENG..!!