apa yang saya lihat tak semestinya betul.. apa yang saya dengar tak semestinya tepat.. apa yang saya tulis tak semestinya benar..
habis tu..! kalau tahu saya salah kenapa tak nak tegur?

YouTube : [search] juzailialias

juzailialias@yahoo.com.my


09 Oktober 2009

hari-hari terakhir suhaya @ pekan, kuantan, pahang

hari2 terakhir..?? mana pn suhaya nie nak pergi.. opss.. actually pn suhaya nie dah berpindah kerja ke kktm sri gading.. sepatutnya beliau dah kena lapor diri sama tarikh ngan en hasbie tempoh hari.. ingat tak..? ingat tak..?? hum.. kalau dah agak2 lupa ingatan tengok lah balik link ini [en hasbie] oleh kerana pn suhaya nie dah nak melahirkan anak dan ditambah pulak ngan cuti bersalin makanya 12hb oktober nie lah tarikh lapor diri kat sana..

dah.. dah… meh kita cerita apa aktiviti sehari sebelum perpindahan barang2 pn suhaya ke johor.. oh yer cerita pasal barang nie.. adalah barang2 pn suhaya nie akan dijual kepada sesiapa yang nak.. kalau x nak pun dia akan bawa balik kg.. cuma bila ada yang nak, kurang lah barang yang akan di bawa.. aku dah ambil 2 barang, mesin basuh dan sofa L .. mesin basuh tu aku ambil sebab mesin basuh kat umah nie dah sakit2.. yang sofa tu sebab so far so good.. he.he..he…

ha.. tengok.! dah merepek pasal barang2 pulak… nie nak cerita pasal malam ni.. aku dan cik jah dah standby nak join pn suhaya bersama 2orang adik dan sorang anak dia beserta ex-housemate pn roswati ke kuantan lepas waktu opis.. tujuan utama nak makan pizza-hut dan sampingan tu ronda2 lah kat sana..

mereka2 tu dah gerak dulu.. aku jer balik nak mandi2 dulu siap2 dulu baru lah keluar.. sampai2 sana dah maghrib.. gi lah sembahyang dulu.. lepas sembahyang, calling2 jumpa kat pizza-hut terus.. mak aikk tak ramai orang tapi, hampeh.!! slow.. si suhaya tu dah rasa cam buang masa jer menunggu.. sabar suhaya.. sabar.. tapi kalau ko nak mengamuk pun, ok gak.. sebab lepas nie tak tahu lah bila lagi ko nak sampai kat sini kan..

lepas makan2 gi lah round2 kat mall tu.. sekejab jer rasa, sebab dah nak tutup mall tu.. mahu x nyer masa dah habis menunggu makanan tapi kira ok gak.. masa tu jer lah kalau nak berbual2 pun.. lepas nie memang jarang lah kalau nak berbual.. tapi kalau nak tahu perkembangan diri aku nie boleh lah baca blog aku nie dan ber‘facebook’ lah.. oh yer menu pizza-hut adalah seperti berikut…

setelah tirai berlabuh.. opss bukan tirai tapi pintu mall tu tutup.. kena lah beredar dari mall tu.. sebelum balik sempat lagi pusing2 bandar kuantan last round katanye… untuk pengetahuan en fahmi.. aku gi round kat restoran satay zul dan dia buka.. …

esok suhaya dah nak siap2 angkut barang dan akan bermula lah new environment untuk pn suhaya di tempat baru.. apa2 aku doakan semoga sukses2 selalu.. thanks mug dan dapur minyak wangi tu yer..

thank’s for everythink from me and cik jah kay…..


NOTA KAKI KUKU KAKAK KU KAKU : NOTA KALI NIE SIAP ADA GAMBOR LAGI SEBABNYA KALAU CERITA MESTI X CAYA.. KORANG TENGOK LAH SENDIRI YER.. TAHU LAH HARI DAH MALAM TAPI AKAK, AGAK2 LAH NAK PAKAI BAJU TIDO GI MAKAN PIZZA-HUT.. KAT DALAM MALL PULAK TU.. SI CIK ABG PULAK TU, TAK KAN, TAK BOLEH TEGUR ETIKA PEMAKAIAN KETIKA DI LUAR UMAH DAN DI DALAM UMAH…

kalau yer pun umah sebelah mall ni, pakai lah pakaian yang sesuai