apa yang saya lihat tak semestinya betul.. apa yang saya dengar tak semestinya tepat.. apa yang saya tulis tak semestinya benar..
habis tu..! kalau tahu saya salah kenapa tak nak tegur?

YouTube : [search] juzailialias

juzailialias@yahoo.com.my


07 Jun 2009

cuti sekolah vs kenduri kahwin

hum… hujung2 minggu biasa nya aku dok lepak2 ajer kat umah.. tapi minggu nie banyak lak jemputan kenduri kahwin (2 ajer) 05 jun dan 07 jun… semua lokasi area dungun, tak de card jemputan pun, kalau kena halau pun.. buat muka tak malu ler.. he.he..he… jadi kena lah balik kampung.. 05hb dah siap2 ambil cuti… (yang dok mengamuk pasal hermis) kalau tak boleh cuti pun, aku cuti ajer..


kenduri 05 jun 09


kenduri kahwin sepupu aku punya anak.. dah pangkat anak sedara ler… kat sini ramai ler sedara mara aku yang datang dok ter serempak ajer pastu dok tanya khabar adik beradik aku ler.. sebab aku dah jadi cam wakil mereka.. orang pertama aku jumpa sure lah tuan umah yer.. hj weh., pastu anak2 dia.. abg a.k.a mad sobri dan adik beradik dia lah… termasuk pengantin.. tak ketinggalan sedara mara aku ler.. ayah teh, cek ani, cik ngoh sure, adi, cek man jepun etc.

lepas kenduri ni ingat nok g ziarah kak esah kawan cik aku, baru lepas kena potong kaki sebab sakit diabetis.. aku g lah cari umah anak lelaki dia.. sebab dia dok kat umah tu… nasib baik dengan bantuan tepon 3G dapat lah aku jumpa.. 3G ngan adik aku ler sebab dia dah pernah g umah tu.. nak tengok betul ke dok umah tu.. memang betul lah umah tu.. tapi tak dok orang pulok kat umoh.. hum.. dok jumpa gok lah ngan kak esah.. doakan cepat2 sembuh…


kenduri 06 jun 09 (kena pergi tanpa di rancang-sedara mara mentua aku)


pagi2 nie dah ada orang plan dah untuk aku!! hum.. plan perjalanan untuk hari ini… actually hari nie aku sendiri plan nak lepak ajer kat umah mentua aku tapi dok leh gok… dia ajak g kenduri umah sedara mara dia… jadi g jugok lah aku nyer.. nasib baik 2 buah umah jer yang aku kena ikut.. kalau tak ada 4 buah umah, 2 buah umah lagi kawan2 mentua aku jadi aku boleh lah ngelak.. 2 buah umah yang aku g itu.. satu sebelum zohor dan satu lagi nak dekat2 asar baru g.. jadi sempat lah simpan perut sikit.. eh.. nak ngumpat sikit.. hum.. aku tak dan lak nak ambil gambar.. kalau ada gambar tu sure korang tergelak melihat gelagat tuan umah yang aku g nie (sedara-mara mentua aku gak)… nak tahu apa..? dah lah telur ngan gula2 dia jaga.. lepas salam keruk baru dapat.. hum.. pas tu dia simpan duit keruk tu kat dalam beg sekolah… kelakar betul!! siap ada beg sekolah lagi dia pikul.. nasib baik tak pakai beg latop.. he.he..he…


kenduri 07 jun 09


cuma sebuah umah jer yang kena g, tapi kenalah tunggu sampai kul 12 baru boleh g, kalau dok.. nanti orang kata dok ikut aturcara majlis.. jadi pagi2 kena lah buat kerja2 amal.. petik buah sukun.. sebab cik jah nak bawa balik.. tinggi oooi.. nasib baik adik dia ada.. jadi aku jadi mandoo jer lah.. dok mengarah dia manjat jer.. he.he..he…

tengahari tu maka, ramai2 lah g kenduri tu.. sebelum balik biasa lah.. salam keruk lah.. keruk lagi beb.. habis aku kena keruk… he.he..he… bukan lah berkira.. tapi cam pelik jer.. bila keruk jer baru bagi buah tangan dari pengantin.. kalau salam kosong jer.. kosong ler balik.. cian pulok (di tuju kepada adik2 ipar aku “bawah umur”).. setelah selesai umah tu terus lah balik pekan..

habis lah perjalanan kenduri kahwin edisi cuti sekolah.. hum.. tapi ada gak kenduri yang tak dapat aku gi… mereka adalah:-


1 - nurul fatiha bersama pasangan ( jauh tu…. Kelantan )

2 - aaaaaaaawi bersama pasangan ( macam bagus jer )


wish best for u all…