apa yang saya lihat tak semestinya betul.. apa yang saya dengar tak semestinya tepat.. apa yang saya tulis tak semestinya benar..
habis tu..! kalau tahu saya salah kenapa tak nak tegur?

YouTube : [search] juzailialias

juzailialias@yahoo.com.my


10 Jun 2009

konvensyen ‘n’ nescafe

bermulalah konvensyen pelajar kktm/ikm kali ke 5… aku nie pagi2 bertugas menjaga buku pelawat.. jadi pengarah2 mestilah jumpa aku dulu untuk sign.. (nak signnn) dialog jutawan fakir… tapi tak lah aku buat macam tu.. sapa rasa2 nak cenderahati kena lah sign baru dapat..

kemudian dengan paluan kompang berserta gamelan mengiringi rombongan itu ke dewan untuk perasmian dan ucap tama.. seterusnya makan pagi (aku yang kena sediakan bahan makanan) ajk nya tak tahu lah sapa..? .. habislah kerja aku untuk pagi ini..

tengahari dalam kul 1.20ptg aku menerima call dari en fahmi.


fahmi : li g lah ambil air nescafe free kat bawah!! mu tulong ambik yer..

aku : arh.. malas lah aku nak turun.. nanti ko masuk opis ko g lah ambil…


lepas letak tepon tu… rasa gak dalam hati ini tak sampai hati nak mengecewakan kawan2.. jadi dengan langkah yang agak macho aku turun lah ke van nescafe nie.. sambil menghulurkan bekas botol coke terus lah mamat nascafe tu sound..


mamat nascafe : dik tak boleh ambil pakai botol.. semua minum pakai cawan kertas ni..

(harus ker dia panggil aku adik..!!? muda sangat ker aku nie!!)

aku : boleh lah.. saya biasa buat macam nie..

mamat nascafe : betul memang tak boleh..

aku : saya nie pengajar kat sini.. lain kali awak datang pun akan jumpa saya gak..!

(dengan nada yang agak nak marah)


tiba2 datang pulak anak murid aku..


bdk edi : en. lain kali bawak jer besar lagi botol tu.. dia tak kenal en..!

aku bisik kat bdk edi : relax!! jab lagi kalau mamat nie tak bagi mahu jer aku mengamuk..

“sebab dia panggil aku adik tu yang cool sikit nie..”

bdk edi: en. memang comel tak nampak tua.. he.he..he...

“harus ke ko puji aku kuat2 dpn student kktm/ikm lain yg tgh beratur utk minum nescafe tu.?”


tiba2 jer mamat nescafe tu ambil botol aku bawa tu, tuang air dalam tu… sebelum meninggalkan van tu sempat lak aku bagi sebutir kat mamat tu.. “lain kali kita jumpa lagi BANG!!


teruslah aku nak naik ke opiz, tiba2 belakang aku ada en. hasbi lalu mengajak g tengok pameran, aku tak tahu lah dia dengar ke tak aku dok bertengkak ngan mamat nescafe tu..

(nie semua sebab mu lah fahmi..!! kalau mu dok hargai gok, dok tahu lah aku..)


sesi petang dok borak2 sampai lah habis waktu kerja…! forum agak perdana dgn sahabat2..