apa yang saya lihat tak semestinya betul.. apa yang saya dengar tak semestinya tepat.. apa yang saya tulis tak semestinya benar..
habis tu..! kalau tahu saya salah kenapa tak nak tegur?

YouTube : [search] juzailialias

juzailialias@yahoo.com.my


10 Julai 2009

kenduri durian


kul 3.00 petang ada pesta buah2an (tipu ajer.. buah durian dan rambutan ajer yang ada) kat institusi tempat aku bekerja, jadi lepas sembahyang jumaat semua warga kerja dan pelajar gi lah berhimpun di khemah masing2 untuk mendapatkan “buah2an” yang telah disediakan…


persedian di sebelah pagi,

tibanya lori buah durian yang pertama.


wah.. apa tu!! nak buat apa..? nak buka durian ke..? boleh ke..?

macam nak gi gocoh jer..


tokey gerai sedang melelong buah2 durian hasil dari rampasan…


amboi.. sedapnyer makan, sampai x pandang camera,

x pe.. x pe.. camera nie yang pandang..


ni pulak tengah dok badi sapa yang terro buka durian..

macam bagus.. tapi..


yang untung mereka2 nie lah.. dok makan jer…


tak lupa gak yang nie pun untung.. siap boleh bungkus lagi..


kesimpulan cerita… buat lah apa yang korang nak buat yang nyata, aku x makan durian.. sebab.. aku memang x suka.. cuma aku memeriahkan keadaan… kadang2 apa yang kita tak suka tak semestinya orang lain pun tak suka.. jadi hidup ini penuh variasi.. bertimbang rasa dan hormat menghormati…