apa yang saya lihat tak semestinya betul.. apa yang saya dengar tak semestinya tepat.. apa yang saya tulis tak semestinya benar..
habis tu..! kalau tahu saya salah kenapa tak nak tegur?

YouTube : [search] juzailialias

juzailialias@yahoo.com.my


21 Julai 2009

Forum perdana ehwal islam


ketika kami (aku ngan en fahmi) masih berkira2 nak gi ke tidak.. aku dah memang ada keputusan dan keputusan aku.. kalau en hasbi gi, aku gi lah, actually nama aku dan nama en fahmi kena gi mengikuti forum ni bersama 38 orang lain.. nama en hasbi x de pun… tapi kalau nak gi, apa salah nye kan.. benda baik.. erm.. harus lah kerja aku membodek en hasbi untuk pergi sama.. sebabnya en fahmi nie kalau aku x gi sure lah dia x gi.. hum.. setelah berbincang.. jadi yer, lepas isyak kita gi.. maka en hasbi ambil aku dulu, pastu en zamri (nama dia pun tak tersenarai) seterusnya en fahmi..


surat jemputan beserta senarai nama


tajuk forum ialah suri idaman syurga impian erm.. perbahasan ahli panel meliputi beberapa aspek kehidupan berumahtangga.. antarnya:-

- pengertian suri (suri rumah tangga lah)

- peranan suri yang bekerjaya

- keadaan masa kini bibik vs isteri (peranan pembantu rumah)

- kerjasama suami isteri

kesimpulan nya dalam apa keadaan pun suami isteri kena lah bertolak ansur, bantu membantu dan seumpama nya dalam melayari bahtera rumahtangga “rumahku syurgaku”..


suasana pentas forum perdana


lepas program forum perdana tu singgah lah dulu minum malam sebelum balik… terima kasih aku ucapkan kepada semua yang menjayakan progam ini.. halwa telinga sekali sekala perlu untuk memperingati diri aku ini.. amin..


kadang2 benda yang kita dengar tu sebenarnya dah selalu kita dengar, dan kita tahu, dan kita faham, dan kita yakin, tapi mengapa kita masih lagi mengulangi atau menidakan apa yang kita dengar itu suatu kebenaran.. fikir2 kan lah…