apa yang saya lihat tak semestinya betul.. apa yang saya dengar tak semestinya tepat.. apa yang saya tulis tak semestinya benar..
habis tu..! kalau tahu saya salah kenapa tak nak tegur?

YouTube : [search] juzailialias

juzailialias@yahoo.com.my


17 September 2009

persiapan aidilfitri bab 4


selain pakaian, kuih raya turut memainkan peranan dalam memeriahkan aidilfitri.. erm.. kadang2 kita merasakan kuih raya boleh jadi biskut raya.. boleh jadi kerepek2.. boleh jadi kekacang.. boleh jadi gula2.. dan boleh jadi apa2 sahaja yang boleh dimakan.. rasanya tahun ini kena beli ajer lah kuih raya.. mahu x nyer macam x sempat ajer cik jah nie nak buat.. dok sibok menjahit ajer.. degedek… degedek.. degedek.. macam cerita labu labi daaaaa… (ingat satu taun x boleh beli apa2 tau….!) sehingga hari ini dah 4 jenis kuih raya dah beli tapi dah tinggal 3 jer sebab yang satu tu dah makan.. selain tu aku juga adalah beli 2 kotak kueh raya untuk di berikan kepada teman2 yang jauh.. aku pesan kat student aku untuk mencari mereka.. tengoklah sapa yang bertuah yang dapat tu… yang lain bukan tak ingat tapi cam payah jer nak memesan.. ok lah.. malam nie nak balik kl… so, kueh raya yang lain kena cari kat kl lah.. hum.. rasanya x cukup lagi kueh tu sebab nak balik pekan balik mesti nak ada kueh gak kat umah nie kan.. kueh yang 3 jenis tu khass untuk umah kl.. jalan tar… tunggu aku malam raya….


NOTA KAKI KUKU KAKAK KU KAKU : KUEH RAYA PEKAN BAWAK BALIK KL, KUEH RAYA KL BAWAK BALIK PEKAN…