apa yang saya lihat tak semestinya betul.. apa yang saya dengar tak semestinya tepat.. apa yang saya tulis tak semestinya benar..
habis tu..! kalau tahu saya salah kenapa tak nak tegur?

YouTube : [search] juzailialias

juzailialias@yahoo.com.my


17 September 2009

oh..ohh..ohhh balik kampung.. opss…


kampung ker..?? en zali oi… semua orang sibuk2 berpusu2 keluar KL ko pulak gi masuk KL aper kes..?? kesnyer aku nak beraya bersama adinda tersayang ler.. adik2 aku berada di KL.. umah pusaka arwah ayah ngan cik.. maka kaedahnyer kena lah jadi tuan umah kepada budak2 yang nak datang beraya.. nak harapkan orang tua2, mana nak beraya sangat pun.. semua kata raya nie untuk budak2 ajer.. nak beli pakaian pun, setengah ibu bapa kata lepas untuk anak2 dulu kita nie tak pe kalau x de pun.. jadi, harus ker aku yang terlepas…


bagi aku perlu untuk aku meraikan apa yang dah aku buat.. hadiah untuk diri sendiri paling kurang pun.. nak harapkan orang bari hadiah, harem… lagi pun ayah ngan cik pun selalu pesan masa ni lah kalau nak beli pakaian pun.. adush.. dah terlajak pulak cerita pakaian raya.. hum.. tu tunggu entry akan datang kay.. sekarang nie nak cerita pasal balik kampung..


seperti perancangan yang cukup rapi.. lepas opis jer terus gerak.. maknanyer balik opis cik jah ambil aku terus lah balik ke KL tanpa balik umah pun.. sebab semua nyer cik jah dah settle.. terima kasih cik jah.. destinasi pertama mestilah berbuka puasa.. tempat kat rehat dan rawat gambang dan memang dah rancang pun nak jumpa adik aku dari kemaman nak balik sama kat KL.. so.. betul2 time berbuka jer kami sampai..



alhamdullilah.. dah selamat berbuka pun kami.. lepas tu adik aku nie nak gi isi minyak pulak.. jadi aku kena lah leh lepak tunggu dia.. sambil tu sempat gak aku gi coffee break kat petronas.. benda free kena lah test cuba dan rasa.. kemudian teruskan perjalanan sampai lah KL kul 10.30 malam.. aku balik umah aku adik aku balik umah mentua dia.. kena rehat sebab esok pagi ada plan lain pulak..


NOTA KAKI KUKU KAKAK KU KAKU : MEMANDU LAH DENGAN SELAMAT.. DENGAN REHAT YANG CUKUP…