apa yang saya lihat tak semestinya betul.. apa yang saya dengar tak semestinya tepat.. apa yang saya tulis tak semestinya benar..
habis tu..! kalau tahu saya salah kenapa tak nak tegur?

YouTube : [search] juzailialias

juzailialias@yahoo.com.my


19 September 2009

persiapan aidilfitri bab 6 – last minute shopping


wah.. hari nie bermula lah tugas sebagai tuan umah pusaka.. ha.ha..ha… bermula dengan membeli barang untuk masakan di hari lebaran di giant. menu utama esok nasi ayam dan tumis laksa a.k.a mee rebus.. lepas dah siap2 membeli tu.. tugas cik jah lah yang menjadi iron chef kat dapur tu.. yang lain2 tu ada lagi masih bekerja ada pula yang mengemas umah.. cam sebok jer nak memeriahkan umah pusaka nie.. padahal adjust sikit2 jer sebab adik aku dah settle semua sekali dari menyapu sampai lah memasang langsir..


petang tu ada something wrong going someway. arh.. ada penghormatan yang tercabul, siapa..? kenapa..? bagaimana..? mood raya sentiasa ada jer yang buat spoil.. last2 buka pose aku umah abg ngah.. malam tu sempat lagi gi round2 kedai tingkap kat klcc.. orang dah nak tutup kedai dah pun.. perut lapor kena lah gi makan dulu kat bandar lama kopi putih.. lepas tu gi kat uptown danau kota.. (dah 2tahun berturut2 malam raya gi kat uptown nie…)