apa yang saya lihat tak semestinya betul.. apa yang saya dengar tak semestinya tepat.. apa yang saya tulis tak semestinya benar..
habis tu..! kalau tahu saya salah kenapa tak nak tegur?

YouTube : [search] juzailialias

juzailialias@yahoo.com.my


25 Oktober 2008

jamu bek woh

dengan tak mandi pagi lagi, mandi jer tak. sembahyang subuh buat, aku dah sebok2 susun kerusi meja untuk majlis kenduri.. thanks pak cu.. pak cu ni pak sedara my wife.. kira2 ngam gak ngan aku.. sekepala. dia nie lah banyak membantu kerja2 di majlis kenduri ni walau pun ada 2 orang anak tapi dia boleh handle.. respek lu beb.
ramai gak jemputan yang hadir.. cik ngh, abg hassan, aifa, nani, family azwan dan long bir pun datang gak, diaorang nie sedara mara belah aku.. masa diaorang datang aku sebok giler.. kena buat air.. pakej catering tak sediakan air.. jadi akulah kena bancuh air tu.. hum.. macam2 rasa, ada sekali tu manis sangat, ada masa pulak tawar.. tapi ais ler, jenuh nak cari..

si pengantin tu sebok2 dok posing tangkap gambor.. aku dah malah nak layan.. mood aku dah memang hancus.. pak kan ajer aku ingat mentua aku.. kalau dah bla dah petang tu gak.. mana tak nyer lepas2 kenduri hujan pulak turun dengan selamba jer aku bermandikan hujan untuk kemas2 balik meja kerusi, sampah dan macam2 lagi lepas majlis tu.. aku bukan lah nak harap sangat balasan, apa yang aku dah buat.. tapi sekurang2nye hargai lah apa yang aku dah buat..

aku cakap macam tu sebab tak de sorang pun tanya aku dah makan ke belum, ajak makan.. kalau ada ajak pun masa2 tengah sebok.. mana aku nak layan.. lepas siap2 kemas semua kira2 kul 6ptg baru lah aku g mandi dan lepas2 tu aku tido n rehat sampai lah maghrib..
lepas2 maghrib aku minta my wife bungkus makanan kenduri untuk bagi kat cik ngah… saje aku suruh bungkus lebih sebab aku nak g makan kat umah cik ngah.. rasa aku ianyer lebih selesa.. sampai kat umah cik ngah.. layanan 1st class beb.. cik ngah nie memang best walau pun dia nie bini no2 kot, pak sedara aku tapi aku dah cukup selesa.. makanan aku bawa tu, aku makan dengan nikmatnya.. maklum le dah dari pagi tak makan..

masa aku g umah cik ngah nie, orang kat umah mentua aku tengah dok posing2 ambil gambar family lah.. potong kek lah, apa2 lah… aku tak terkilan langsung sebab aku bukan nyer suka bergambar Cuma aku suka jadi jurugambar merakam aktiviti2.. aku bukan lah terro sangat merakam tapi hasil nya not bad lah..

bukan lah aku merajuk, tapi membawa diri ke umah yang aku rasa memberi sedikit keredaan terhadap suhu aku yang makin naik.. naik… dan naik… jadi sebelum meletup baik aku g selamat kan..

kul 11mlm baru my wife ambil aku balik.. dia mana boleh tido kalau aku tak da.. melainkan aku ada kursus, pandai pulak dia tido… kalau dak dok mengekor jer…. he.he..he…