apa yang saya lihat tak semestinya betul.. apa yang saya dengar tak semestinya tepat.. apa yang saya tulis tak semestinya benar..
habis tu..! kalau tahu saya salah kenapa tak nak tegur?

YouTube : [search] juzailialias

juzailialias@yahoo.com.my


26 Oktober 2008

ziarah..

dalam kul 11 aku bersiap2 nak g umah kak esah.. kak esah nie aku nak bagi tau, dia nia tokey kedai rempah.. macam2 rempah dia ada.. bikin sendiri beb.. kalau ikut kan area dungun nie dah jadi kawasan jajahan dia.. ada sekali tu orang luar pun ada datang beb.. lagi satu cuma kurang promosi jer.. kalau tak, adabi pun boleh kalah… he.he..he..

sebelum aku g aku dah baca macam2 doa.. bukan apa, aku dah tahu, sure berbakul2 aku kena membebel sebab dah lama tak g umah dia.. mana tak nyer kak esah nie best friend arwah mak aku.. sampai2 ajer kedai rempah dia.. aku buat2 nok beli rempah.. bila dia tengok aku jer.. terus tarik muka, sambil bising kat aku lah.. bini aku yang ada kat situ pun terkezut.. aku apa lagi… baik punya ayat, aku minta maaf… terus dia cair.. biasa lah aku, kalau bab membodek, curi hati orang bagi lah kat aku… sure ramai yang cair.. setakat nie skill yang aku ada tu aku guna tempat yang betul..

cerita punya cerita dah dekat 2jam aku kat kedai dia.. bukan apa bila nak start berborak ada jer orang mari nok beli… lebat gak in come kak esah nie.. lepas ajer umah aku g umah kak esah nie.. aku g cc untuk update blog aku nie lah..

tiba2 jer ym aku terkelip2 member aku on line, ni lah kali pertama aku on line ngan dia… hum.. aku rasa gembira betul bila dapat ber ym ngan mamat ni.. lama gak aku bual.. lepas g cc aku g makan keropok lekor dan abc kat tepi pantai… hum.. best giler.. mana tak nyer aku g ngan my wife.. lepas tu dapat lepak2.. borak2…

aku rasa hari ini aku dah memenuhi kehendak mak aku yang selalu berpesan supaya menzirahi kenalan2 ayah dah mak serta sedara mara supaya tidak putus.. pagi aku dapat jumpa kak esah yang jadi best friend mak aku.. walau pun kena bebel aku tetap maintain.. sempat gak aku mengepau rempah dia..