apa yang saya lihat tak semestinya betul.. apa yang saya dengar tak semestinya tepat.. apa yang saya tulis tak semestinya benar..
habis tu..! kalau tahu saya salah kenapa tak nak tegur?

YouTube : [search] juzailialias

juzailialias@yahoo.com.my


08 Oktober 2008

raye vi

raya 6 nie bukanlah macam 6 jahanam cuma raya 6 nie teringat aku zaman arwah mak n ayah aku dulu2, selalu gak mereka sambut. mana tak nyer lepas raya sehari terus mak n ayah aku pose 6 hari berturut2. masa hari raya 6 nie meriah gak dapat gak aku makan makanan yang best2.. erm, kini aku pun pose 6 gak tapi tak lah sekuat mak n ayah aku, aku pose selang2 atau ikut suka aku jer.. tapi sure kena habiskan 6 hari pada bulan syawal… maklumlah open house sana sini.. budaya mana yang terikut pun tak tahu..

besar pahala kalau berpuasa 6 nie.. kalaulah kita pose sebulan bulan ramadhan dan 6 hari di bulan syawal seolah2 kita nie berpuasa setahun.. wow mana nak dapat pakej macam nie.. mana taknya 30 hari pose bulan ramadhan dah sama dengan 300 hari berpuasa dan 6 hari pose bulan syawal bersamaan 60 hari. biasalah pakej bulan ramadhan 1 hari = 100 hari, bulan syawal 1 hari = 10 hari….

Jumlahnyer 360 hari, tertanya2 pulak kita mana pergi nye lagi 5 hari, kan setahun 365 hari… 5 hari tu terdiri dari hari2 yang diharamkan puasa contohnya hari pertama aidil fitri, aidil adha dan 3 hari lagi korang carilah sendiri..

ok lah.. dikesempatan ini nak ucapkan selamat raya 6 kepada yang telah berjaya habiskan pose 6 di bulan syawal dan kepada sesiapa yang belum mulakan lagi masih lagi sempat lagi… baru 8 syawal beb. n gud luck!!